پترو تجهیز کاسپین

واردات و تامین تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی

پترو تجهیز کاسپین

واردات و تامین تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی

پترو تجهیز کاسپین

شرکت پترو تجهیز کاسپین از سال 1390 فعالیت خود را بصورت فروشگاهی آغاز نمود و پس از 5 سال فعالیت حرفه ای خود در زمینه مشاوره ، واردات ، تامین و تجهیز ملزومات خطوط لوله ( Piping Material ) اقدام به ادامه و شروع فعالیت بصورت شرکت حقوقی در سال 1395 نموده و اکنون به پشتوانه 12 سال تجربه همکاری با بزرگترین پتروشیمی های ، پالاشگاه ها ، معادن صنعتی و معدنی و کارخانجات تولیدی ، آماده همکاری با کلیه مجموعه های ایران و کشورهای همسایه میباشد .

جهت ارسال درخواست خرید خود از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید :

Tel : 021 2277 1224
Fax : 021 2277 0362
Mail : info@PTCaspian.com
Web : http://www.PTCaspian.com

فلنج عینکی|1224 2277 021

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۹ ب.ظ

 

فلنج عینکی

فلنج کور عینکی Spectacle Blinf Flange چیست ؟

 

فلنج عینکی یا همان (سپکتیکال فلنج) همانطور که در تصویر بالا مشاهده مینمائید از دو دیسک مجزا ساخته شده اند که توسط یک پل فولادی که از نظر متریال شیمیایی مطابق دیسک های مرتبط میباشند به هم وصل شده اند و از نظر شکل ظاهری SPECTACLE BLIND FLANGE مشابه عینک میباشند و دلیل نامگذاری فلنج عینکی بخاطر شباهت آن به عینک میباشد .

فلنج عینکی از دو دیسک که یکی از آنها توپر میباشد که مشابه فلنج کور (BLIND FLANGE) که جهت مسدود کردن سیال خطوط پایپینگ و دیگری بصورت یک دیسک تو خالی میباشد که جهت باز نمودن مسیر عبور سیال مورد استفاده قرار میگیرد .

فلنج عینکی SPECTACLE BLIND FLANGE به منظور بازو و بسته کردن مسیر عبور سیال در خطوط پایپینگ مورد استفاده قرار میگیرند که حول محور پل قرارگرفته شده در وسط پل گردش مینمائد و گاهی قسمت فلنج کور در مسیر قرار میگرد که موجب بسته شدن کامل مسیر عبور جریان میگردد و در خلاف آن قسمت سوراخ دار آن موجب باز شدن مسیر و عبور جریان سیال از فلنج عینکی میگردد .

 

 

رینگ جدا کننده SPADES (SINGLE BLINDES) /RING SPACER

 

این دو فلنج RING SPACER و SPADES همانند فلنج عینکی میباشد با ایت تفاوت که هر کدام به صورت جداگانه مورد استفاده قرار میگیرد .

کاربرد SPACER FLANGE و SPADE FLANGE در مسیر های عبور جریانی میباشد که سایز لوله ها بالا میباشد و این سایز بالا در SPADES FLANGE (همان فلنج کور کننده ) موجب بالا رفتن چشمگیر وزن این نوع فلنج میشود که برای کاهش وزن اضافی اتصالات فلنج از آنها بصورت جداگانه مورد استفاده قرار میگیرد .

لازم به ذکر است از SPADE & RING SPACER که بصورت جداگانه از هم میباشد در موقعی استفاده میشود که تعمیر خطوط مهم و ضروری نباشد و در موقعی که خط نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد میتوانید بصورت موقت جای RING SPACER را با SPADE تعویض نمائید تا مسیر عبور سیال مسدود گردد ، با شل کردن پیچ های فلنج شما قادر خواهید بود مکان SPADE را با RING SPACER تعویض نمائید که البته پترو تجهیز کاسپین به شما توصیه مینمائد در هر بار تعویض مکان SPADE و RING SPACER گسکت های آنها را تعویض نمائید و به هیچ وجه از گسکت استفاده شده دوباره استفاده ننمائید تا در آب بندی دچار مشکل نشوید زیرا بر روی کاغذ و تئوری تعویض مکان دو فلنج RING SPACER و SPADE راحت میباشد اما در عمل کار بسیار وقت گیر،دشواری میباشد .

 پس از نصب RING SPACER و SPADE به هیچ وجه قابل تشخیص نیستند که کدام یک از آنها نصب شده اند به همین دلیل کمپانی های تولید کننده فلنج بر روی دسته RING SPACER و SPADE فلنج ها که همانطور در تصاویر زیر مشاهده مینمائید بیرون تر از قطر فلنج میباشد مشخصات فلنج را درج میکنند تا براحتی قابل تشخیص برای نصابان و مهندسین باشد .

مشخصاتی که اکثر کمپانی های معتبر تولید فلنج مانند گالپرتی GALPERTI , ملسی MELESI , فد FAD و ... درج میشود از قبیل برند تولیدکننده ، سایز، نوع فلنج ، کلاس کاری و استاندارد متریالی آن میباشد که این فلنج ها با ارائه سرتیفیکیت ( شناسنامه سازنده ) در مجموعه پترو تجهیز کاسپین بفروش میرسند .

 

SPADE FLANGE                                              SPACER FLANGE

 

 

مزایای فلنج عینکی :

 

  • فلنج های عینکی SPECTACLE BLING FLANGE برای نصب هیچ نیازی به جوشکاری نداشته و تماما توسط استاد بولت (STUD BOLT) به خط متصل میگردد .
  • این نوع فلنج ها در تمام کلاس ها و فشار های کاری تولید میشود و در پترو تجهیز کاسپین به فروش میرسند . 
  • بدون هیچ محدودیتی قابلیت تولید توسط نقشه ارائه شده توسط کارفرما را دارند .

 

فلنج های عینکی دارای استاندارد ASME B16.48 میباشد که برای نصب در بین فلنج های با استاندارد ASME B16.5 مورد استفاده قرار میگیرد .

1224 2277 021

0362 2277 021

فلنج های عینکی و SPADE / RING SPACER فلنج ها در متریال و برند های زیر در پترو تجهیز کاسپین بفروش میرسند :

 

SPECTACLE BLINF FLANGE CLASS : 150# , 300# , 600# , 900# , 1500# , 2500#

SPECTACLE BLING FLANGE BRAND : MELESI , GALPERTI , FAD , K.N.S , CROWN

SPECTACLE BLING FLANGE MATERIAL : ST37 , A105 (FORGED) , LF2 , S.S304 , S.S 304L , S.S 316 , S.S 316L

 

منبع اطلاعات : شرکت پترو تجهیز کاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی