پترو تجهیز کاسپین

واردات و تامین تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی

پترو تجهیز کاسپین

واردات و تامین تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی

پترو تجهیز کاسپین

شرکت پترو تجهیز کاسپین از سال 1390 فعالیت خود را بصورت فروشگاهی آغاز نمود و پس از 5 سال فعالیت حرفه ای خود در زمینه مشاوره ، واردات ، تامین و تجهیز ملزومات خطوط لوله ( Piping Material ) اقدام به ادامه و شروع فعالیت بصورت شرکت حقوقی در سال 1395 نموده و اکنون به پشتوانه 12 سال تجربه همکاری با بزرگترین پتروشیمی های ، پالاشگاه ها ، معادن صنعتی و معدنی و کارخانجات تولیدی ، آماده همکاری با کلیه مجموعه های ایران و کشورهای همسایه میباشد .

جهت ارسال درخواست خرید خود از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید :

Tel : 021 2277 1224
Fax : 021 2277 0362
Mail : info@PTCaspian.com
Web : http://www.PTCaspian.com

شیر بشقابی Globe Valve چیست|1224 2277 021

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۹ ب.ظ

شیر بشقابی (Globe Valve) چیست؟

 

 

مشخصات Globe Valve

 

 

شیرآلات بشقابی

 

شیر بشقابی که در صنعت با نام Globe Valve  شناخته میشوند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده مینمائید ساختمان داخلی این شیرصنعتی به گونه ای طراحی و پیاده سازی شده است که سیال برای عبور از این شیر 180 درجه تغییر مسیر میدهد و همین امر باعث میشود تا شیربشقابی Globe Valve  به عنوان کنترل کننده جریان سیال مورد استفاده قرار گیرد و باز یا بسته نبودن کامل گلاب ولو باعث این نمیشود که نشیمنگاه و مجرابند آسیب ببیند و همین امر یک مزیت برای شیربشقابی محسوب میشود ، لازم به ذکر است شیربشقابی کلاس 800# یکی از پر فروش ترین شیرآلات صنعتی پترو تجهیز کاسپین میباشد که در برندهای lvfdouglas, chero omb طرفداران خاصی دارد ... این شیرصنعتی در کلاس های 150 300 600 ,800 900 1500 , 2500 در انواع مختلف که در ادامه مجموعه پتروتجهیز کاسپین مفصل توضیح خواهد داد به فروش میرسد.

 

 

 

مقایسه شیر بشقابی(Globe Valve) و شیر دروازه ای(Gate Valve)

 

یکی از مزیت های شیر بشقابی (Globe Valve) نسبت به شیر کشوئی (Gate Valve) این است که در هنگام بسته بودن شیر نشتی کمتری نسبت به شیر دروازه ای وجود خواهد داشت ، و این به این دلیل است که زاویه بین مجرابند و نشیمنگاه  در شیر بشقابی یک زاویه قائمه میباشد و باعث میشود تا در هنگام بسته بودن فشار بیشتری را در مقابل جریان سیال از خود نشان دهد و انرژی جنبشی در این شیر باعث راحتتر بسته شدن و مانع از باز شدن شیربشقابی میگردد.

 

 

 

مشخصات شیر بشقابی  :(Globe Valve)

 

در این قسمت پترو تجهیز کاسپین به برخی از مزایا و معایب شیر بشقابی میپردازد :

معایب و مزایای شیر بشقابی (Globe Valve) عبارتند از :

1 – در Globe Valve  جهت جریان سیال عبوری برخلاف Gate Valve تغییر میکند.

2 – تغییر جهت جریان سیال باعث این امر میشود که در شیر بشقابی تلاطم ایجاد نماید.

3 – تلاطم ایجاد شده بدلیل تغییر جهت افت فشار سیال را افزایش میدهد و همین باعث این میشود که افت فشار در این نوع شیر بیشتر از Gate Valve میباشد

4 – در Globe Valve  به دلیل افت فشار ، باعث ایجاد فرسودگی کمتری نسبت به Gate Valve میشود.

5 – Globe Valve  برای کنترل فشار جریان میتواند مورد مصرف قرار گیرد.

 

گلاب ولو ها با دو نوع استاندارد  BS 1873 و  BS 5322طراحی و ساخته میشوند و از سایز ¾” الی 48” در پترو تجهیز کاسپین در برندهایی که در انتهای صفحه سایت قرار دارد موجود میباشد.

 

معرفی انواع شیر بشقابی  :(Globe Valve)

این شیرآلات صنعتی به سه صورت  Angle Globe Valve , Y Type Globe Valve , Z Type Globe Valveطراحی و ساخته میشوند که در ادامه پترو تجهیز کاسپین مزایا و معایب هر سه مدل انگل گلای ولو ، z تایپ گلاب ولو و Y تایپ گلاب ولو را توضیح خواهد داد.

 

 

 

 

 

Z Type Globe Valve

فروش z type globe valve

 

 

این مدل شیر بشقابی معمول ترین نوع Globe Valve موجود در بازار میباشد که برای سیال آب اکثرا مورد استفاده قرار میگیرد،در مدل  تایپ گلاب ولو صفحه جداکننده در سرتاسر بدنه که شامل نشیمنگاه هم میگردد به شکل z میباشد.

 

 

 

 

 

Y Type Globe Valve

فروش Y Type Globe Valve

 

 

این مدل شیر بشقابی کمترین افت فشار را دارد و برای از بین بردن افت فشار ذاتی Globe Valve مورد استفاده قرار میگیرد . Y تایپ گلاب ولو همانطور که در تصویر بالا مشاهده مینمائید زاویه 45 درجه بین خط عبور سیال و نشیمنگاه وجود دارد که باعث کم شدن افت فشار میگردد و همین مزیت Y Type Globe Valve باعث این میشود که در خطوط انتقال سیال با فشار بالا مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

Angle Type Globe Valve

فروش Angle Globe Valve

 

 

 

در این مدل شیر بشقابی از یک ساختمان تغییر یافته 90 درجه استفاده شده است که موجب این میشود تا سیال بجای چرخش 180 درجه در یک Globe Valve  معمولی تنها 90 درجه چرخش داشته باشد و یکی از مزیت های خوب Angle Type Globe Valve این است که علاوه بر استفاده یک شیر در مسیر سیال به عنوان یک زانو 90 درجه نیز مورد مصرف قرار میگیرد.

در شرایط متعادل که فشار و دما معمولی وجود دارد Angle Type همانند یک Globe Valve  معمولی عمل میکند و اکثرا انگل ولو در مواردی استفاده میشود که سیال عبوری خورنده و پویا میباشد.

 

 

انواع مجرا بند در Globe Valve:

1 – مجرا بند کروی

2 – مجرا بند ترکیبی

3 – مجرا بند دارای سرپوش

 

مجرابند کروی

      مجرابند کروی در یک قسمت مخروطی شکل با نشیمنگاه قرار می گیرد . از این طرح عموماً در سیستمهای با دما و فشار پائین استفاده می گردد. Globe Valve ها با این نوع مجرابند قادر به تنظیم جریان بوده ولی اصولاً برای قطع و وصل جریان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

     مجرابند ترکیبی

     در این طرح بر روی مجرابند از یک حلقه غیر فلزی سخت استفاده گردیده است . حلقه مورد استفاده باعث سفت شدن نهایی مجرابند می گردد.مجرابندهای ترکیبی اصولاً در سیستمهای که در آنها بخار و آب گرم جریان دارد مورد استفاده قرار می گیرند. این مجرابندها در مقابل سایش مقاوم بوده و عملکرد مناسبی در کامل بسته شدن شیر دارد.

 

     مجرابند سرپوش دار

     این نوع مجرابند وضعیت قابل تنظیم بالاتری را نسبت به دو طرح قبلی بوجود می آورند . مجرابند سرپوش دار در شکلهای متنوعی وجود دارد. در شکل عمومی همگی آنها دارای طول بلند و مخروطی می باشند.

 

شیرآلات بشقابی در مجموعه پترو تجهیز کاسپین بصورت دنده ای ، ساکت ، فلنجدار و یا لب جوشی در کلاس های زیر بفروش میرسد :

 

2500#1500# / 900# / 800# / 600# / 300# / 150#

 

برخی از نمایندگی های پترو تجهیز کاسپین و برندهای معتبر وارداتی :

 

 Lvf / VIRGO BONNEY KITAMURA KEYSTONE PARKER KITZ ORION / PETRO-VALVE / JC VALVE / REX VALVE / DOUGLAS  / CHERO

نمایندگی انحصاری فروش VIRGOنمایندگی انحصاری فروش BONNEYنمایندگی انحصاری فروش KITAMURAنمایندگی انحصاری فروش ORIONنمایندگی انحصاری فروش PARKERنمایندگی انحصاری فروش PETRO-VALVEنمایندگی انحصاری فروش KITZنمایندگی انحصاری فروش REX VALVEنمایندگی انحصاری فروش JC VALVEنمایندگی انحصاری فروش DOUGLAS CHEERO

 

 

منبع اطلاعات : شرکت پترو تجهیز کاسپین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی