پترو تجهیز کاسپین

واردات و تامین تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی

پترو تجهیز کاسپین

واردات و تامین تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی

پترو تجهیز کاسپین

شرکت پترو تجهیز کاسپین از سال 1390 فعالیت خود را بصورت فروشگاهی آغاز نمود و پس از 5 سال فعالیت حرفه ای خود در زمینه مشاوره ، واردات ، تامین و تجهیز ملزومات خطوط لوله ( Piping Material ) اقدام به ادامه و شروع فعالیت بصورت شرکت حقوقی در سال 1395 نموده و اکنون به پشتوانه 12 سال تجربه همکاری با بزرگترین پتروشیمی های ، پالاشگاه ها ، معادن صنعتی و معدنی و کارخانجات تولیدی ، آماده همکاری با کلیه مجموعه های ایران و کشورهای همسایه میباشد .

جهت ارسال درخواست خرید خود از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید :

Tel : 021 2277 1224
Fax : 021 2277 0362
Mail : info@PTCaspian.com
Web : http://www.PTCaspian.com

شیر توپی چیست؟

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۴ ق.ظ

شیر توپی چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

شیر توپی

 

 

شیر توپی






در این بخش شرکت پترو تجهیز کاسپین به معرفی یکی از پرفروش ترین محصولات این مجموعه یعنی شیر توپی(یا همان ball valve) اختصاص میدهد.

شیرهای توپی که قسمت مسدود کننده سیال آن بشکل کروی و یا به زبان ساده تر توپی شکل میباشد و شامل نشیمنگاه شیر توپی مخروطی شکل میباشد که باعث تنش های یکنواخت در سطح نشیمنگاه شیر میباشد. همانطور که در تصویر بالای سایت پترو تجهیز کاسپین مشاهده مینمائید این مسدود کننده توپی یا کروی شکل از یک دریچه کروی داخل خود تشکیل شده که زمانی این درچه در حالت باز قرار گیرد سیال از آن عبور خواهد کرد و شیردر حالت on قرار دارد ، لازم به ذکر است شیرهای توپی این قابلیت را دارند که در حالت نیمه باز نیز قرار گیرند . دسته شیر موازی با سوراخ داخل کره شیر توپی میباشد که درحالت قرار گرفتن دسته شیر در موازات خط لوله،سوراخ در حالت باز قرار میگیرد و سیال داخل شیرتوپی بصورت کامل جریان خواهد داشت.

یکی از معایب شیر توپی این است که اگر دسته شیر را در حالت نیمه باز قرار دهید جریان یکدستی هنگام عبور سیال برقرار نخواهد شد و جریان کاملا آشفته خواهد بود و در صورتی که شیر به مدت طولانی به صورت نیمه باز قرار گیرد ، نشیمنگاه شیرتوپی که اصولا از جنس نرمی مانند EPDM و یا PTFE میباشد آسیب میبیند و باعث جابجا شدن نشیمنگاه و یا درگیری توپ داخل شیر خواهد شد ، پس با توجه به توضیحات داده شده توسط سایت پترو تجهیز کاسپین که یکی از تامین کننده هایتجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی میباشد متوجه خواهیم شد که شیر توپی برای مصارفی که نیاز به افت فشار در خط است مورد مناسبی نخواهد بود و فقط مناسب برای قطع و وصل کامل جریان سیال عبوری در خط میباشد.



شیرهای توپی (ball valve) با توجه به کاربرد و مورد مصرف متفاوت در انواع مختلفی ساخته و عرضه میشوند :




- شیر های توپی که از بدنه یک تکه تشکیل شده اند و شامل ساختمانی یکپارچه میباشند.

- شیرهای توپی که از بدنه دو تکه تشکیل شده اند و شامل دوقسمت BODY و BODY CONNECTOR میباشند.

- شیرهای توپی که از بدنه سه تکه تشکیل شده اند و دارای یک قسمت BODY و دو قسمت آن BODY CONNECTOR میباشد که یکی برای قسمت چپ شیر و دیگری برای سمت راست میباشد.



حال بعد از معرفی ساختمان بسیار ساده و قابل فهم شیر توپی(BALL VALVE) پترو تجهیز کاسپین به بررسی مزایا و معایب این شیرصنعتی و ساختمانی میپردازد.







مزایای شیر توپی





1- بدلیل ساختمان ساده این نوع شیر تعمیر و نگهداری آسان تر و کم هزینه تری نسبت به سایر شیرآلات صنعتی دارد.

2- بسیار از شیرآلات صنعتی مشابه سبکتر میباشد و نصب آن بسیار ساده میباشد.

3- در حالت باز بودن شیر به صورت کامل جریان سیال یکنواخت بوده و در حالت بسته نیز به صورت کامل جریان سیال قطع میگردد.

4- در شیرتوپی (BALL VALVE) افت فشاری تقریبا برابر با صفر خواهیم داشت.

5 - قابلیت استفاده در حالت نیمه باز 1/4 

6 - در این نوع شیر نیازی به سیستم روانکاری وجود نخواهد داشت.

7- استفاده از شیر توپی چندراهی (3WAY VALVE با برند KITZ کشور ژاپن موجود میباشد) برای تغییر مسیر جریان.







انواع اتصال در شیرتوپی : 


1- شیرتوپی فلنجدار(FLANGED BALL VALVE) : در این نوع والو دوسر شیر دارای فلنج های میباشد که از کلاس 150# تا کلاس 2500# در مجموعه پترو تجهیز کاسپین موجود میباشد و در اندازه و سایز بین "1/2 الی "46 ارائه میشوند.

2- شیر توپی لب جوشی (BW BALL VALVE): در این نوع دوسر شیر بصورت لب جوش میباشد که نوع اتصال دادن آن به خط توسط جوشکاری میباشد که از سایز "1/2 الی "20 در پترو تجهیز کاسپین موجود میباشد.

3- شیر توپی ساکت(SW BALL VALVE) : از سایز "1/4 تا 2" موجود میباشد.

4- شیر توپی دنده (NPT BALL VALVE) : از سایز "1/4 تا "2 موجود میباشد.

 

 

 

 

 انواع شیرتوپی در پترو تجهیز کاسپین : 

 

ASTM A105N / ASTM A216 WCB,WCC/ ASTM A350 LF2 /ASTM A352 LCB,LCC ASTM A350 LF3 / ASTM A352 LC3 / ASTM A182 F5A/F5 /ASTM A352 LC3 / ASTM A182 LF9 / ASTM A217 C12 / ASTM A182 F11/ASTM A217 WC6 / ASTM A182 F22 ASTM A217 WC9 / ASTM A182 F91 / ASTM A217 C12A / ASTM A182 F304,304L / ASTM A351 CF8,CF3 / ASTM A182 F316,316L ASTM A351 CF8M,CF3M / ASTM A182 F347 ASTM A351 CF8C

 

شیر توپی در کلاس های زیر و در سایز بین "3/4 الی "46 در این مجموعه ارائه میگردد :

2500#1500# / 900# / 800# / 600# / 300# / 150#

 

برای کسب اطلاعات فنی و مهندسی در مورد شیرآلات صنعتی با پترو تجهیز کاسپین در تماس باشید.

 

 

 

 

 

 

VIRGO BALL VALVEC-LOK BALL VALVEBONNEY BALL VALVEFISHER BALL VALVEKITAMURA BALL VALVEنمایندگی فروش شیر اوریون orionPARKER BALL VALVEPETRO-VALVE BALL VALVEKITZ BALL VALVEREX BALL VALVEJC BALL VALVEDOUGLAS CHERO BALL VALVE


منبع : پترو تجهیز کاسپین HTTP://WWW.PTCASPIAN.COM

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی